Ułatw dieslowi pracę – dodatki do silnika wysokoprężnego

Przed silnikami diesla są stawiane coraz większe obostrzenia odnośnie emisji spalin, głośności, kultury pracy, spalania, pojemności itp. Czasy, w których przeciętna jednostka wysokoprężna z pojemności 3 litrów generowała około 120KM i nie była poganiana żadną sprężarką już dawno minęły. Obecnie diesle są tak skomplikowane, zmniejszane i przesycone elektroniką i „dodatkami” w stylu chociażby filtra cząstek stałych, dwóch turbin czy zaworu EGR, że ich legendarna żywotność traci na znaczeniu. Faktem jest również to, że tak wysilone silniki pokonują rocznie czasami ogromne dystanse – zarówno w mieście jak i na trasie.aIMG_0136

Osobnym problemem jest jakość oleju napędowego, który zalewamy do baku. Niestety nigdy nie możemy być całkiem pewni, że paliwo, które właśnie wlewamy do baku jest niezanieczyszczone, czy nawet „chrzczone”. Nawet drobne odstępstwa od norm mogą powodować powolną, prawie nie zauważalną na co dzień degradację jednostki napędowej. Również paliwo diesla z biokomponentów, może powodować nadmierne osadzanie się nagaru.

Dlatego coraz częściej pojawiają się na sklepowych półkach różnego rodzaju dodatki do paliwa, mające na celu usprawnienie pracy silnika. Marki takie jak Xeramic czy ERC oferują rożnego rodzaju preparaty, których głównym zadaniem jest różnoraka pomóc wysokoprężnej jednostce w pracy.

Oto przegląd najciekawszych pozycji:

  • Xeramic Dodatek do diesla – preparat, który dodajemy do paliwa w celu ogólnego oczyszczenia i zabezpieczania silników wysokoprężnych, zarówno z turbosprężarką jak i bez. Poprawia pracę silnika usuwając brud, osady i ślady korozji i polepszając smarowanie. Zimą zapobiega wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego. Obniża do -25 stopni Celsjusza temperaturę zamarzania filtra paliwa. Jednak butelka wystarcza na około 60 litrów paliwa. Powinno się go dodawać podczas każdego tankowania.
    1/5
  • Xeramic Extra Cleaner Czyści wtryskiwacze diesla – środek ten, podobnie jak Dodatek do diesla ma za zadanie oczyszczenie wnętrza silnika z osadów, parafiny oraz wody. Ponad to nastawiany jest na konserwację i czyszczenie wtryskiwaczy. Aby ustrzec się przed drogimi problemami z wtryskiwaczami, należy stosować środek co 10.000km. Zawartość opakowania wystarczy na około 60 litrów paliwa.
    2/5
  • ERC Power Additive Dodatek do Diesla – preparat niemieckiego producenta ma za zadanie poprawę osiągów silnika poprzez wzbogacenie paliwa. Ma to na celu zmniejszenie zużycia paliwa, ułatwienie rozruchu i zapobieganie zużycia podczas odpalania zimą. Według producenta ma też zwiększać moc silnika i zmniejszać emisję zanieczyszczeń w spalinach. Jedna buteleczka powinna wystarczyć na 40-60 l oleju napędowego.
    3/5
  • ERC Power Additive Zimowy Dodatek do Diesla – klasyczny zimowy dodatek do paliwa, koncertujący się na zapobieganiu zamarzania i wytrącania się parafiny z oleju napędowego. Zabezpiecza do temperatury -39 stopni Celsjusza. Poprawia kondycję silnika w okresie zimowym. Koncentrat wystarcza na około 200 litrów paliwa.
    4/5
  • XERAMIC Do czyszczenia filtra cząstek stałych – idealny dla silników wysokoprężnych wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF, FAP itp.). Filtry te mają za zadanie oczyszczać spaliny i redukować emicsję Co2. Filtr podczas normalnej jazdy powinien sam się przeczyszczać, lub „przepalać”. Niestety założenia fabryczne mają się często nijak do prawdziwej jazdy, gdzie auto często porusza się po mieście i stoi w korku  „nabijając” filtr, który później nie jest w stanie sam się odblokować. Dlatego Xeramic wyszedł naprzeciw kierowców z dodatkiem, mającym na celu oczyszczanie i regenerację filtra. Aby przedłużyć żywotność tego elementu, producent zaleca stosowanie preparatu co około 3000 kilometrów, lub gdy filtr się zablokuje. Jedno opakowanie starcza na bak o wielkości 65 litrów.
    5/5